Veelgestelde vragen



MOGELIJKHEDEN START, BETER en ONBEPERKT (oude variant)

V: Naar welke nummers kan ik met mijn Duidelijk! abonnement bellen?
A: Binnen de bundel kunt u alleen naar vaste en mobiele nummers in Nederland bellen. Zogenaamde betaalnummers zijn geblokkeerd, dit kan alleen als u extra beltegoed aanschaft. 

V: Hoe kan ik naar nummers in het buitenland bellen?
A: Binnen de bundel kunt u niet naar nummers in het buitenland bellen. Door prepaid tegoed toe te voegen kunt u wel nummers in het buitenland bellen.

V: Hoe kan ik betaalnummers bellen?
A: Binnen de bundel kun u niet naar betaalnummers bellen. Door prepaid tegoed toe te voegen kunt u wel betaalnummers bellen. 

V: Kan ik in het buitenland bellen met Duidelijk!?
A: Belt u buiten Nederland maar in de EU naar een regulier nummer in Nederland of de EU? Dan zijn dit ook minuten die binnen uw bundel vallen. Dit betekent ook dat mensen die in een grensgebied wonen en via roaming op een buitenlandse mast zitten, gebruik kunnen maken van hun bundel. 

V: Ik zou graag mobiel internet op mijn mobiele telefoon willen. Kan dit?
A: Met Duidelijk! beter krijgt u maandelijks 512Mb aan data. Bij Duidelijk! start en Duidelijk! onbeperkt bellen is geen data in het abonnement begrepen. Toch (extra) data nodig? Door prepaid tegoed toe te voegen, kunt u ook bij Start en Onbeperkt data gebruiken, waarbij u 1 cent per MB betaalt.

V. Kan ik mijn eigen mobiele nummer behouden wanneer ik overstap naar Duidelijk!
A: Ja, als u dit aangeeft bij uw aanvraag nemen wij uw huidige mobiele nummer over. Dit kost u verder niets. Mocht u nu een abonnement hebben bij een andere provider, dan moet u uiteraard wel contractvrij zijn om over te kunnen stappen.

Bij prepaid aansluitingen kunt u altijd snel overstappen. Vaak kunnen we dit binnen enkele werkdagen realiseren.

V. Ik wil voicemail op mijn mobiele nummer inschakelen. Kan dit?
A. Nee, bij Duidelijk! kunt u geen gebruik maken van voicemail.

V. Van welk netwerk maakt Duidelijk! gebruik?
A. Duidelijk! maakt via L-Mobi gebruik van het KPN netwerk en biedt dus ondersteuning aan 2G en 4G toestellen. 

MOGELIJKHEDEN START, BETER en ONBEPERKT (oude variant)

V: Naar welke nummers kan ik met mijn Duidelijk! abonnement bellen?
A: Binnen de bundel kunt u alleen naar vaste en mobiele nummers in Nederland bellen. Zogenaamde betaalnummers zijn geblokkeerd, dit kan alleen als u extra beltegoed aanschaft. 

V: Hoe kan ik naar nummers in het buitenland bellen?
A: Binnen de bundel kunt u niet naar nummers in het buitenland bellen. Door prepaid tegoed toe te voegen kunt u wel nummers in het buitenland bellen.

V: Hoe kan ik betaalnummers bellen?
A: Binnen de bundel kun u niet naar betaalnummers bellen. Door prepaid tegoed toe te voegen kunt u wel betaalnummers bellen. 

V: Kan ik in het buitenland bellen met Duidelijk!?
A: Belt u buiten Nederland maar in de EU naar een regulier nummer in Nederland of de EU? Dan zijn dit ook minuten die binnen uw bundel vallen. Dit betekent ook dat mensen die in een grensgebied wonen en via roaming op een buitenlandse mast zitten, gebruik kunnen maken van hun bundel. 

V: Ik zou graag mobiel internet op mijn mobiele telefoon willen. Kan dit?
A: Met Duidelijk! beter krijgt u maandelijks 512Mb aan data. Bij Duidelijk! start en Duidelijk! onbeperkt bellen is geen data in het abonnement begrepen. Toch (extra) data nodig? Door prepaid tegoed toe te voegen, kunt u ook bij Start en Onbeperkt data gebruiken, waarbij u 1 cent per MB betaalt.

V. Kan ik mijn eigen mobiele nummer behouden wanneer ik overstap naar Duidelijk!
A: Ja, als u dit aangeeft bij uw aanvraag nemen wij uw huidige mobiele nummer over. Dit kost u verder niets. Mocht u nu een abonnement hebben bij een andere provider, dan moet u uiteraard wel contractvrij zijn om over te kunnen stappen.

Bij prepaid aansluitingen kunt u altijd snel overstappen. Vaak kunnen we dit binnen enkele werkdagen realiseren.

V. Ik wil voicemail op mijn mobiele nummer inschakelen. Kan dit?
A. Nee, bij Duidelijk! kunt u geen gebruik maken van voicemail.

V. Van welk netwerk maakt Duidelijk! gebruik?
A. Duidelijk! maakt via L-Mobi gebruik van het KPN netwerk en biedt dus ondersteuning aan 2G en 4G toestellen. 

ABONNEMENT & BELTEGOED

V. Kan ik buiten de bundel onbedoeld kosten maken?
A. Nee, dit is niet mogelijk. De bundel is precies begrensd. Bereikt u die grens, dan kunt u niet meer bellen. Alleen door zelf prepaid tegoed toe te voegen kunt u desgewenst buiten de bundel bellen. 

V. Ik ben door de belminuten heen van mijn bundel; moet ik nu wachten tot de maand voorbij is?
A. Mogelijk belt u een keer wat meer dan gebruikelijk en bereikt u de grens van uw bundel. Wat nu te doen? U kunt wachten tot de nieuwe maand aanbreekt. Maar u kunt ook prepaid tegoed aanschaffen en op uw aansluiting laten bijschrijven. Dit tegoed kunt u na activatie direct gebruiken. 

V. Waar koop ik prepaid tegoed?
A. Aan uw Duidelijk! abonnement kunt u prepaid tegoed van L-Mobi toevoegen. Dit tegoed is verkrijgbaar vanaf € 10,- en bij veel lokale winkels en supermarkten verkrijgbaar. Online kunt u via deze link uw 06-nummer direct via L-Mobi opwaarderen. 

V. Hoe voeg ik los beltegoed toe?
A. Koop een beltegoed voucher bij uw verkooppunt en kies *101*code op voucher#. Uw beltegoed wordt opgewaardeerd met de waarde die is aangegeven op uw voucher.

V. Kan ik niet gebruikt tegoed meenemen naar de volgende maand?
A. Ongebruikt tegoed dat u los heeft toegevoegd, dus wat niet binnen de bundel valt, gaat mee naar de volgende maanden en blijft beschikbaar zolang het Duidelijk! abonnement duurt. 

V. Moet ik aansluitkosten betalen?
A. Ja, de aansluitkosten bedragen eenmaal € 15,-.

V. Hoe kan ik de resterende bundel bekijken en hoogte beltegoed opvragen?
A. Kies *100# en druk op de beltoets. Vervolgens ziet u de hoogte van uw resterende bundel en uw beltegoed in beeld verschijnen.

FACTUUR

V. Ik krijg slechts eenmaal per kwartaal (drie maanden) een factuur, klopt dat?
A. Ja, Duidelijk! factureert en incasseert per kwartaal de abonnementskosten. 

V. Vroeger kreeg ik mijn factuur altijd per post, maar nu per email?
A. Tegenwoordig worden alle facturen per email naar de klanten verzonden. Dit is beter voor het milieu omdat er geen facturen meer hoeven worden gedrukt en worden bezorgd.

V: Kan ik online inloggen op een eigen account?
A. Nee, bij Duidelijk! wordt alles zo eenvoudig mogelijk gehouden en is er geen online account waar u op kunt inloggen. 

V: Kan ik ook oude facturen opvragen?
A. Mocht u een oude factuur missen in uw administratie, dan kunt u deze per mail opvragen via onze klantenservice. 

V: Waarom is mijn eerste factuur hoger dan de facturen die erop volgen?
A. Op de eerste factuur zijn eenmalig de aansluitkosten van €15,- in rekening gebracht.

SIMKAART

V: Wat voor type simkaart werkt Duidelijk! mee?
A. De simkaart die u toegestuurd krijgt, is een zogenaamde 3-in-1 simkaart, zodat u altijd het juiste formaat kunt toepassen (Mini, Micro of Nano). 

V: Moet ik bij het eerste gebruik een pincode invoeren?
A. Nee, de pincode is standaard uitgeschakeld op een simkaart van Duidelijk! Wilt u wel graag met een pincode gaan werken, dan treft u deze aan op het meegeleverde simkaartpasje. Via menu, instellingen, beveiliging op uw toestel kunt u de pincode aanzetten en/of wijzigen.

V: Ik ben mijn pincode vergeten, wat nu?
A: U kunt drie pogingen doen om de pincode in te voeren. Als u het drie keer verkeerd gedaan heeft dient u de PUK code in te voeren. Deze code treft u aan op het meegeleverde simkaartpasje (bewaar deze dus goed!). 

V: Het toestel geeft aan: "Geef PUK in"
A: Waarschijnlijk heeft u (of iemand anders) drie keer de verkeerde pincode ingetoetst. De simkaart wordt dan uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd. De PUK code treft u aan op het meegeleverde simkaartpasje (bewaar deze dus goed!).

V: Het lukt mij niet om een SMS te versturen, wat nu?
A. Controleer of het SMS servicecentrum goed in ingesteld (contacten, instellingen, berichtencentrum, o.i.d.). Deze moet ingesteld zijn op +31680210010 of op +31653131313 als u gebruikt maakt van Duidelijk! Onbeperkt (nw. variant)

TOESTEL

V: Ik heb een probleem met mijn telefoon, kunt u mij helpen?
A: Nee, helaas kunnen wij u hier niet bij helpen. Neem voor al uw vragen omtrent uw telefoon contact op met het verkooppunt waar u het toestel gekocht heeft. 

BLOKKEREN

V: Mijn toestel is gestolen, wat nu?
A: Diefstal is een vervelende zaak! Gelukkig kan bij Duidelijk! iemand nooit meer bellen dan de bundel toestaat. Extra gebruikskosten zult u dus niet hebben. Maar u wilt uiteraard niet dat iemand met uw nummer belt. Stuur ons daarom een bericht en wij blokkeren per direct de simkaart. Van ons krijgt u kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd, welke u kunt gebruiken in uw (nieuwe) telefoon. Zo blijft uw 06-nummer behouden.